Melodifestivalen

Så var första deltävlingen av melodifestivalen avklarad.
Jag har inte följt melodifestivalen sedan år 2000 och jag tänker förmodligen inte följa tävlingen i år heller men just idag råkade jag se lite och jösses vilket dåligt startfält. Det fanns egentligen ingen låt som jag fastnade för sådär väldigt mycket men tack vare Salem Al Fakirs ödmjuka personlighet så fick han min röst även om jag inte tror att han skulle lyckas något vidare i den internationella tävlingen.
Vet att jag känns lite konservativ och tråkig men jag tycker att melodifestivalen var mycket bättre förr när alla länder sjöng på sina respektive språk och när det inte var så många deltävlingar hit och dit.
Samtidigt kan jag förstå att många ville sjunga på engelska för att nå en bredare publik men jag tycker ändå att det fanns en charm i att höra det sjungas på alla de olika språken..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0