Mammafika på konditoriet

Idag kl 11.30 var det tänkt att alla vi mammor skulle träffas nere i byn på det nya konditoriet för att fika och snacka lite skit tillsammans. Eftersom både C och C redan har börjat att jobba så var det länge sedan vi sågs allihop. Eftersom sambon åkte iväg för att tävla i morse och med tanke på att dottern hade feber igår så bestämde jag mig för att stanna hemma. Strax innan lunch fick jag ett sms från en annan tjej som var med i föräldragruppen för oss som fick barn mars/april -09. Hon har inte varit med oss andra på mammaträffarna eftersom man tyvärr inte kunde höra några hjärtljud när hon kommit in till förlossningen. Tydligen dog dottern av plötslig spädbarnsdöd strax innan/i samband med förlossningen. Som tur var blev hon gravid ganska snart igen och nu idag strax innan lunch fick jag ett sms av henne att deras andra dotter nu var född :)
Blev så glad för deras skull och ringde därför till E som jag visste skulle ner till konditoriet. Tänkte att hon kunde förmedla den glada nyheten till de andra. Det visade sig att alla satt nere på konditoriet med sina små förutom jag. Eftersom dottern inte verkade ha feber och var vid gott mod satte jag henne i vagnen och promenerade ner till byn. Vi kom dit ganska sent, strax efter 13 så det blev bara en snabbis eftersom alla redan hade fikat när vi kom. Men det var roligt att träffa alla igen även om det bara blev en kort stund.
Hoppas att vi kan träffas snart igen någon helg då vi är helt friska så att man kan prata lite längre. Blev bara ungefär en halvtimme idag eftersom vi kom så pass sent.

Önskar K och B all lycka till med deras lilla prinsessa.
Så skönt att de fått sin dotter och att alla mår bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0