Magsjuka

Igår på eftermiddagen märkte vi att dottern var riktigt dålig i magen. Det blev bara värre och värre under eftermiddagen men hon var ändå på bra humör och lekte. Själv började jag få ont i huvudet och frös som bara den så jag satt i soffan med täckte och tofflor medan dottern lekte på golvet med sina leksaker. 
Vi gick upp och lade oss strax efter 20.30 och somnade ganska omedelbart. Under natten har i alla fall jag haft feber och nu på morgonen kände jag mig inte alls särskilt fräsch och magen kändes som en tvättmaskin. Men nu mår jag mycket bättre och jag har faktiskt ätit ett riktigt mål med mat, det första sedan i förrgår. Dottern har däremot ätit hela tiden men hon har dessvärre inte fått behålla något.
Nu i eftermiddags hade vi tid för hälsokontroll på BVC och jag bestämde mig för att gå med ner tillsammans med sambon och dottern eftersom jag kände mig mycket bättre.
Dottern hade tyvärr gått ner 70g sedan åttamånaderskollen men det behövs knappast någon raketforskare för att inse att det berodde på hennes magsjuka. Vi ska därför gå dit igen om en månad för att väga och mäta henne igen.
Sambon jobbar ikväll och jag har laddat upp med Michael Jacksons This is it. Eventuellt blir det kanske lite glass också, man måste ju skämma bort sig lite nu när man är sjuk ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0