Det där med hundbajs



Denna "trevliga" syn möttes vi av nästan överallt nyss när vi i familjen var ute på en promenad. Så fruktansvärt tråkigt att hundägare inte inser att det ser riktigt illa ut med deras hundars visitkort överst på snödrivor eller i kanten eller mitt på gångbanor. Bara för att det är snö ute så betyder det ju inte att man inte behöver plocka upp efter sin hund. Vet att jag skrivit ett inlägg om detta fenomen tidigare men jag blir så arg när jag ser alla hundskitar överallt. VARFÖR kan man inte bara ta sitt ansvar och plocka upp efter sin hund? Jag finner det föga troligt att alla hundskitar som syns där ute skulle bero på att ägarna till hundarna glömt att ta med sig bajspåsar. Visst kan man glömma men då försöker man väl i alla fall att peta undan högen med en pinne eller något så den inte ligger precis intill eller på en gångbana?!


Kommentarer
Postat av: camilla

Hujj vad jag håller med dig!! Hittade två på tomten!? inom loppet av 3 dagar!!!

2010-02-08 @ 19:54:42
URL: http://millimys.blogg.se/
Postat av: Marie

Kan bara instämma! Dålig stil!

2010-02-08 @ 20:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0