Cellprovtagning

Kl 10.30 idag hade jag tid hos barnmorskan för cellprovtagning. Jag som så många andra, älskar inte direkt att sitta i gynekologstolen. Det är inte så att jag blir nervös och får ångest utan jag tycker bara att det känns lite olustigt att ligga i gynstolen och spreta med benen inför en främmande människa. Barnmorskan som jag träffade idag är iofs inte helt främmande eftersom det var henne vi träffade under graviditeten. På något sätt känns det faktiskt ännu mer olustigt att visa hela "härligheten" för någon som man träffat ett flertal gånger. Hur som helst så var jag och dottern i alla fall där och jag fick gjort det där cellprovet.
I bilen innan vi körde hem gav jag dottern två majskrokar eftersom hon varit så duktig. Tänkte att majskrokarna kunde sysselsätta henne lite, dumma dumma tanke. När jag stannade bilen på garageuppfarten och skulle ta ut dottern log hon med hela ansiktet. I vardera hand hade hon en liten bit majskrok kvar och i hennes vita pälskappa satt merparten. Förmodligen har hon ätit lite på båda majskrokarna och sedan somnat. För er som inte riktigt vet vad majskrokar är kan man bäst beskriva detta fenomen som ostbågar med smak av frigolit och längden som en chilifrukt. När majskrokarna blir blöta blir de alldeles kladdiga vilket även de majskrokar som dottern höll i hade blivit. Ja ja, dottern var nöjd och pälskappan går ju att tvätta, ingen skada skedd :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0