Äntligen rör det på sig :)



Vågen visar nu på - 2kg
(jag väger absolut mer än vad denna vågen visar men det hade varit
kul om man kunde komma ner till 58...
haha, som om det någonsin skulle hända ;)!!!
Nej det är inte särskilt mycket med tanke på att jag slutat med allt snaskätande redan sedan nyår plus att jag har haft magsjuka. Tror att det är tack vare magsjukan som det började röra på sig för då gick jag ner 1,5kg men så fortsatte det med ytterligare 0,5kg efter att jag varit frisk i ett par dagar. I och med magsjukan så tappade jag helt aptiten för mat i ett dygn men när jag började bli bättre så var jag väldigt noga med att se till att mindre portioner eftersom magsäcken ändå dragit ihop sig lite. Har ju varit frisk i en vecka på onsdag så jag hoppas innerligt att jag kan fortsätta att gå ner i vikt och att jag bara behövde en liten boost, tyvärr i mitt fall så var det i form av magsjuka.
Hela familjen var ute och promenerade igår tillsammans med familjen S och halva familjen T/L. Pratade med C som berättade att hon haft problem med sköldkörteln och tydligen kan det vara rätt vanligt efter en graviditet/förlossning och att matsmältningsprocessen kan försämras och att man därför har svårt att gå ner i vikt eller till och med kan gå upp i vikt. Nu har jag ju inte alls varit och gjort några tester eller så utan inbillar mig istället att det är detta fenomen jag har drabbats av. Hur kan man annars förklara varför jag inte gått ner ett gram trots att jag helt slutat att svulla godis, chips och choklad på helgerna? Någon förändring viktmässigt borde det ju göra. Särskilt med tanke på att sambon som gjort precis samma förändring redan har gått ner 7kg!?!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0