Än är det inte över..

Igår på eftermiddagen kändes det som att vi hade blivit kvitt med magsjukan men ack så jag bedrog mig. Idag på eftermiddagen körde jag iväg själv för att handla, det blev lite väl svettigt mot vad det brukade vara. Jag hade kollat mitt konto innan jag körde iväg och det stod att jag hade 514:- kvar att leva för denna månaden. Eftersom jag inte skulle ha särskilt mycket var jag ganska säker på att pengarna skulle räcka men bara för att valde jag ändå att ta en självscanningskassa. När jag hade en brödpåse kvar att scanna in stod summan på 510:- och med de två kassarna jag hade packat varorna i blev det 513:- så jag fick snällt lägga tillbaka brödpåsen. Så man skulle kunna säga att det var precis på håret att jag hade råd att betala. Tyckte faktiskt att det blev lite pinsamt att jag var tvungen att lägga tillbaka brödet men men, kanske inte borde ha köpt skorna denna månaden?! Nu har vi i alla fall mat fram tills nästa lön-/föräldrapenningsutbetalning!
Det hade ju visserligen ingenting med magsjukan att göra... nåväl, när jag kom hem hade svärmor kommit förbi för att hälsa på sitt barnbarn. Såklart kom hon inte tomhänt utan hade med sig både kläder och en leksakslåda till dottern (första barnbarnet på båda sidor brukar bli bortskämt eller hur är det nu?! ;).
När klockan närmade sig 14.30 gav jag dottern yoghurt och eftersom hon åt på bra fick hon hela burken. Dock hann jag inte mer än att lyfta ut henne ur barnstolen innan hon kräktes upp allt, både på sig och på mig. Hon drack lite vatten och sedan somnade hon. Nu efter att hon sovit ville hon inte ha någon varm mat så istället fick hon en halv burk med yoghurt men direkt efter fyllde hon blöjan, stackars liten.
Hoppas verkligen att hon blir bättre tills i morgon så att hon i alla fall får behålla maten..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0