Valborg

Först vill jag börja med att berätta, dottern sover redan och det tog bara 10 minuter att lägga henne istället för en timme som det varit under den senaste tiden. Tänk vad lite förändringar i rutiner kan göra :)

Ja, så var det valborg nu till helgen. Egentligen ingen superviktig högtid som jag känner att jag måste fira. Men så ska det vara en stor mc-fest mellan Trelleborg och Svedala. Både jag och sambon kan tänka oss att gå men då måste vi lämna bort dottern för jag vägrar att ta med henne då jag vet att det kommer bli en fyllefest. Svärmor får mer än gärna passa henne men hon har aldrig gjort det förr och därför känner jag mig inte riktigt bekväm med att lämna dottern från mitt på dagen fram tills på natten. Inte för att jag tror att svärmor skulle ha något emot det men jag tycker inte det känns rätt mot dottern och jag själv hade nog inte riktigt kunnat slappna av och då går ju hela tanken med att gå på festen förlorad.
Alternativ två som sambon själv föreslog var att jag själv skulle gå på festen tillsammans med J, E och P. Visst hade jag kunnat göra det men samtidigt känns det inte riktigt bra heller och åka iväg och festa på valborg och lämna sambon och dottern hemma. Som sagt har sambon ingenting emot det men det känns bara fel.
Alternativ nummer tre är att vi båda stannar hemma och har en lugn valborg tillsammans bara vi i familjen. Kanske grillar till middag och tar en promenad ner och ser på majbrasan och deltar i valborgsfirandet här i byn. Detta alternativet känns faktiskt som det bästa valet just nu. Har inte riktigt bestämt mig än men egentligen hade det varit rätt mysigt att bara vara tillsammans med familjen och ha en skön och lugn kväll tillsammans.
Det är ju bara onsdag så än så länge finns det tid till att fundera...


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej svejs, jag röstar på förslag 1 eller 3, lycka till och trevlig valborg! Ses snart kram <3

2010-05-01 @ 18:17:10
Postat av: Johanna

Det blev inget av alternativen då jag helt fått om bakfoten när själva valborgsfirandet egentligen skulle vara. Fick för mig att brasorna skulle tändas idag. Jag och C firade valborg i Malmö med att grilla hos några kompisar. Idag var festen utanför Svedala men jag och Niklas valde att stanna hemma eftersom C är superförkyld och troligtvis har feber.. Hoppas att ni hade en bra valborg! Stor kram <3

2010-05-01 @ 21:31:40
URL: http://frokenjsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0