Frisk!!!

Så har ännu en dag gått då dottern fått vara helt kräkfri så nu känns det safe att säga att hon är helt frisk från sin hemska kräkssjuka. Däremot är hon lite hes och snuvig men det är väl de flesta såhär års? Ja, alltså snuviga. Kanske man inte ska säga som mamma men jag tycker att det är lite gulligt att hon är hes. Låter inte riktigt så jobbigt när hon skriker ;)

Idag har jag och dottern varit på den sista föräldraträffen som BVC ordnar. Trodde att vi i alla fall skulle bli några stycken men det var bara jag och E som var där. Lite lyxigt att vi fick så pass lång tid med bvc-sköterskan alldeles själva. Däremot hade det ju varit roligt att träffa de andra och se deras små. Efter träffen var jag och dottern och handlade tillbehör för en fredagsmyskväll och sedna traskade vi hem.

Dotterns rum är helt färdigmålat nu och igår var vi på IKEA och handlade lite möbler. Själva rummet är målat i vitt och rosa men så har vi inrett med lite gröna möbler utöver det vita och rosa. Jag blev lite feg när vi var på IKEA och ville inte handla på mig för mycket innan jag sett hur rummet såg ut med de möbler vi köpt. Senare på kvällen när vi kom hem och började möblera insåg jag ganska snabbt att jag varit lite feg i min uppskattning av rummets storlek. Det enda som fattas är att få upp de två hyllplanen, montera bokhyllan, hänga upp en tavla med nalle puh-motiv (hittade en fin plansch på internet som vi ska beställa och rama in). Tänkte även köpa ett litet bord och två stolar att ha till. Rummet är alltså inte riktigt färdigmöblerat men hon flyttade in dit igår i alla fall. Igår sov hon bara fem timmar i sin säng innan hon fick komma över in till oss, får se hur det går i natt. Än så länge verkar det gå bra *peppar peppar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0