Shopping och kalas

Igår på förmiddagen körde jag, Å och E till grannbyn för att gå på klädbytardag. Vi var där minst sagt i god tid vilket iofs var tur för efter en liten stund var det knökfullt med människor (i huvudsak mammor) som trängdes bland borden.
Klädbytardagen innebär inte att man byter kläder med varandra utan att de som vill sälja barnkläder och andra barnartiklar själva sätter humana priser på det de vill bli av med och får sedan ett säljarnummer. De som ansvarar för själva organiserandet lägger upp kläderna på långa bord och sorterar efter storlek. Sedan får vem som helst komma och köpa precis som i en vanlig affär. Efter dagens slut går man igenom hur mycket varje säljare sålt för varpå han eller hon får pengar för de kläder man sålt.
Jag hade med mig 200kr för jag tänkte inte köpa så värst mycket utan var mest ute efter t-shirtar och byxor till dottern. Det slutade med att jag fick pengar av Åsa för att jag skulle komma ut genom dörren med mina inköp. Totalt handlade jag för 255kr vilket egentligen inte är särskilt mycket om man ser till alla kläderna jag fick för pengarna. Blev riktigt nöjd med mina inköp men hade väl egentligen kunnat handla för minst lika mkt ytterligare :)



På eftermiddagen var hela familjen på Zs ettårskalas!
Det bjöds på dödskalletårta och kakor som även dottern tyckte om. Man märker
tydligt att hon är glad för sötsaker. Eftersom det var kalas fick hon äta lite tårta och smaka på några av kakorna men till vardags äts det inte en massa sött.
Efter kalaset gick vi hem och matade dottern och sedan gick vi och familjen S tillbaka för att grilla.
Vi gick hem strax efter kl 21 eftersom dottern var supertrött men inte hade tid att sova så i morse tog vi sovmorgon i 40 minuter. Nu sover dottern så snart hade jag tänkt att ta itu med att våttorka golven!


Kommentarer
Postat av: Marie

Heja på på med shoppingen, tänk så många fynd du gjorde. Nästa gång får du minst ha det dubbla med dig! Jag handlade för 430 och fick massor! Kram <3

2010-05-01 @ 18:20:32
Postat av: Johanna

Ja nästa gång ska jag se till att ha med mig ordentligt med pengar. Hade med mig på tok för lite när det var klädbytardag här också. Och då fanns det ändå inte lika mycket fina kläder...

2010-05-01 @ 21:47:53
URL: http://frokenjsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0