Snö och framsteg

I eftermiddags har det snöat och då talar jag inte bara om lite snöblandat regn, även om det var så det började. Först var snöflingorna så pass små att man knappt ens insåg att det snöade men efter en stund blev de stora som enkronor. Eftersom det regnat innan var marken blöt och det var fortfarande närmare fem plusgrader så snön lade sig aldrig. En stund senare när jag tittade ut var snöflingorna större än femkronor och gräsmattan började bli lite vitprickig. Som tur är övergick snöandet till regn igen tack och lov. Snö i all ära men nu är det snart maj så jag vill helst ha sol och sommar nu!

Dottern har gjort ytterligare ett framsteg. Idag tog hon hela sju steg alldeles själv!!! :)
Egentligen tror jag att hon hade klarat av det tidigare men hon har inte riktigt vågat. När hon stod
upp höll jag henne löst runt midjan och så började hon att gå. Efter några steg släppte jag och först blev det ett steg och så ett till och sedan satte hon sig ner. Då vi prövat två tre gånger tog hon hela sju steg innan hon satte sig ner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0