Så var ännu en helg bakom oss

Så har det varit lite bloggtorka i helgen...
Har varit en riktigt bra helg med mc-körning med grillning på kvällen. Vi har även hunnit med ett kalas och sambon var iväg i lördags och tävlade i pistolskytte.
Idag var jag iväg och besiktade min motorcykel som gick igenom, yes!
Besiktningsmannen var minst sagt lite skum och verkade inte riktigt ha koll på vissa, ganska enkla saker.
Jag menar jag är absolut ingen mc-meckare men jag vet så pass mycket som att kedjan blir slappare när man/någon sitter på motorcykeln än om den står på stödet. Det hade dock inte han koll på vilket jag tycker känns lite underligt med tanke på att hans arbete går ut på att besikta motorcyklar. Han var dessutom lite väl het på gasen när han skulle ut och testköra så jag blev minst sagt nervös när han försvann runt hörnet på bilprovningen. Men hojen kom tillbaka utan en skråma och jag hörde honom accelerera rätt friskt när han var utom synhåll så jag drar slutsatsen att han tyckte det var rätt roligt att få köra riktig hoj ;)
(både innan och efter var det glidarhojar som skulle besiktas).

Har kommit halvvägs i boken jag håller på att läsa, snabba cash.
I början tyckte jag att den var riktigt seg och dåligt skriven men jag läste ändå vidare vilket var tur. Den har bara blivit bättre och mer intressant. Ska nog gå och lägga mig i sängen snart och läsa lite till :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0