Min idol

Idag har det varit fullt upp från morgonen fram tills sent ikväll. I morse efter att dottern ätit frukost vid kl 08 började jag att dammtorka och dammsuga på nedervåningen. En gång varje månad precis innan eller samma dag som jag får mens blir jag ett städfreak. Jag vet, det låter skitkonstigt men så har jag haft det så länge jag kan minnas.
När dottern sov vid lunchtid var det tänkt att jag skulle börja våttorka golven men så blev det inte. Jag fastnade framför datorn istället. Nu ikväll kom P och M förbi eftersom de inte kunde komma på dotterns födelsedagskalas. De hade köpt ett gosedjur som föreställde Kalle-Anka som liten. Dottern vanan trogen, slet upp paketet i en väldans fart. Efter en stund gick vi till en resturang här i byn och åt och tyvärr drog det hela ut på tiden och dottern var supertrött så jag blev lite irriterad -kan bero på mensen också.
Efter att jag lagt dottern hade jag och sambon en diskussion vilket gjorde att jag blev ännu mer irriterad. Sedan satte jag mig i soffan och slog på Svenska Hollywoodfruar. Maria Montazami har blivit en av mina största idoler, tycker att hon är så läcker och har störtsköna uttalanden. Tack vare henne blev jag på bra humör och satt faktiskt och småskrattade högt i soffan. Efter det bad jag sambon om ursäkt för mitt taskiga humör och så var allt frid och fröjd. Vore inte världen lite bättre om fler vore som Maria Montazami?! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0