Ett år!!



I söndags fyllde vår älskade prinsessa ett år!!
Helt ofattbart att tiden har gått så fort.
Mina föräldrar kom ner i lördags och min underbara mamma hade som vanligt med sig hemlagad mat som bara var att värma på spisen, gott! Hon hade dessutom bakat två sorters kakor och bullar till dotterns kalas. Hon är allt bra snäll min mamma :)
I söndags var mamma och pappa ute och tog en långpromenad med dottern medan jag och sambon städade här hemma inför kalaset. Strax innan kl 13 började gästerna att trilla in och kort därefter åkte min pappa in till Lund för att hämta min syster på tågstationen.
Redan på morgonen när vi vaknade grattade jag och sambon dottern i sängen och hon fick öppna ett paket vilket visade sig bli en omtyckt sysselsättning under dagen.
Helt ärligt måste jag säga att dottern inte fick en enda dålig present vilket var riktigt roligt!
Hon njöt i fulla drag men när vi ställde oss upp och sjöng för henne blev hon livrädd och började gråta. Men det gick över lika fort igen när sången tystnade. Hurrandet uteblev vilket jag tror att hon uppskattade.
Vad jag hört mig för så brukar det vara tradition att ettåringen skall äta tårtan själv vilket ävenv i ville följa. Dottern satt med en sked i ena handen och lyckades faktiskt att fiska upp några bitar tårta lite då och då. Men hon kom ganska snabbt på att det var lättare att äta med handen och oj som hon åt, både tårta och kakor (tror att hon fått det efter sina föräldrar - förtjusningen över sötsaker alltså :).
Det blev ett riktigt lyckat kalas och dottern somnade ganska omgående när som när på alla gästerna hade gått hem. Mina föräldrar åkte strax efter 16 men min syster stannade kvar och åkte hem först idag. Så därför har det blivit lite bloggtorka nu de senaste dagarna.

Ett stort tack till alla er som kom för att fira dottern på hennes födelsedag
och tack till alla för hennes fina presenter!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad härligt ni verkar haft det!! Underbart! Kramar på er

2010-04-14 @ 10:28:51
URL: http://millimys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0