Bra dag

Idag har det varit en riktigt bra dag. Det började med att Å och E kom hit med sina söner i morse och sedan gick vi ut på en promenad. Sedan följde jag med E hem och åt lite mackor och drack te och snackade lite skit medan de små lekte. Eftersom dottern inte sov något alls under hela förmiddagen och eftersom jag var supertrött på grund av utebliven sömn under de tidiga morgontimmarna gick jag hem runt 12-tiden.
När dottern utmattad somnade i min famn vid köksbordet satte jag mig i fåtöljen i vardagsrummet och somnade. Det var riktigt skönt och välbehövligt. Brukar annars ha svårt att sova mitt på ljusa dagen men inte idag :)
Vaknade en stund innan sambon skulle iväg till jobbet så vi satt i vardagsrummet och planerade lite om vad vi ska göra i huset. När han åkt till jobbet satte jag mig i uterummet och läste, mysigt!
Dottern har varit på riktigt bra humör nu under kvällen och vi har busat och lagat mat. Eller ja, hon har suttit i sin barnstol (och ibland på köksbänken) och lekt med hushållsrullen och en oskalad lök. För andra dagen i rad åt hon maten jag lagat till middag och hon åt mycket även idag. Hon somnade redan strax innan 20-tiden så nu inväntar jag lyxfällan och sedan ska jag nog gå upp och lägga mig i sängen och fortsätta att läsa Snabba cash, boken som pappa tog med sig ner till mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0