Resturang eller inte

Jag har träningsvärk i vaderna, låren, ryggen, magen och axlarna. Känns som att det vore en bra idé att vila kroppen lite. Är egentligen sugen på att träna bodypump imorgon men det får vänta tills tisdag istället. Imorgon ska jag låta kroppen vila och på fredag ska vi åka upp till mina föräldrar och lillasyster eftersom pappa fyller år. Tanken är att det hela ska bli en överraskning för pappa så när han kommer hem från jobbet ska vi vara där. Senare på kvällen har mamma beställt bord på en resturang men jag är lite tveksam till om det är så klokt med tanke på dottern. Sedan i söndags har dottern somnat närmare 22-tiden istället för runt 20. Då hon somnar senare är det lätt att tro att hon helt enkelt är pigg och vill vara vaken så länge, well think again. Hon är riktigt trött och lägger man henne så gnyr hon och rullar runt på alla möjliga håll och kanter och lägger kudden/filten över huvudet för att i nästa sekund titta upp och fyra av ett riktigt smile. Men där i mellan blir hon ledsen, gnäller, skriker, skrattar, pillar på saker och är som vanligt, en salig blandning av olika sinnesstämmningar alltså. Känns sådär kul att sitta på en resturang om hon blir ledsen och börjar skrika när andra kanske sitter där för att avnjuta en romantisk middag. Jag själv hade inte uppskattat det om någon annans bebis hade skrikit en middag igenom.. Desto mer jag tänker på det desto mindre vill jag gå ut och äta. Dessutom känns det inte helt kul att sitta ute och äta och vara nervös för om dottern skulle bli ledsen och skrika eller inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0