Promenad i sensommarvädret

För en liten stund sedan kom hela familjen hem efter en promenad ner till byn för att handla. Eftersom vi varit borta i ett par dagar så stod våran kyl här hemma och ekade. Det brukar den för visso göra men nu var det värre än vanligt så det var bara till att bege sig ner i byn. Eftersom det var/är så härligt väder så passade vi på att gå en liten omväg och matade fåglarna på vägen hem. Nere i byn träffade vi på en äldre kvinna som började småprata med mig i somras när jag var ute och gick med dottern. Hon stannade idag också och började prata på om dottern, babycafét som börjat i byn, om sitt barnbarn osv. Hon verkar vara en riktig mysdam så det var roligt att stå och prata med henne. Vi kommer förmodligen stöta på varandra igen eftersom hon brukar vara på någon syjunta i samma lokal som babycafét är.

Kändes som att dottern tyckte att det var skönt att komma ut lite, både hon och sambon är riktigt förkylda så jag hoppas att jag klarar mig undan. Ikväll ska jag, Å och E iväg och träna vilket ska bli kul, var ju snart en vecka sedan sist..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0