Övernaturliga ting?

Ganska nyligen kom vi alla hem från P & M som bjöd på middag ikväll. J var också där och kom hem till oss först så hade vi alla sällskap dit. Först när vi kom dit började dottern att skrika precis när vi klev innanför dörren. Det var inte alls att hon var gnällig, hungrig, trött eller hade ont utan hon bara började helt utan fövarning. Både jag och sambon trodde att det skulle gå över men nej.. Hon fortsatte och fortsatte till sambon sa att han skulle gå ut med henne lite, väl utanför dörren slutar hon att gråta. Efter en stund sa jag till honom att vi skulle försöka igen men återigen börjar dottern gallskrika precis innanför dörren. Som gången innan slutade hon så fort sambon gick ut med henne på P & Ms tomt. Hel skumt! Detta fortsatte ytterligare tre gånger och vi provade även att gå in en annan ingång, jag försökte amma henne, vi försökte vänta ut hennes utbrott, sambon försökte busa med henne men ingenting lyckades. Så fort vi var inomhus skrek hon som bara den. Till slut bestämde jag mig för att ta med henne ut och gå lite. Så fort vi kommit iväg slutade hon att skrika och började leka med sina leksaker, från ena sekunden till den andra.. Promenaden slutade med att vi gick hem till oss igen. Jag lade ner dottern på sin filt på golvet och hon började leka med leksakerna och jollrade på som vanligt precis som om ingenting hade hänt. När det hade gått närmare två timmar gick jag och dottern tillbaka men precis innanför dörren hos P & M så började underläppen att darra. Dock gick det mycket bättre denna gången och efter ca 40 minuter somnade hon. Det hela var i alla fall väldigt märkligt, hon har aldrig reagerat på det här viset tidigare och det var tydligt att det var något hemma hos P & M som hon inte tyckte om/var rädd för. De har katter men det har vi med, vet inte om det var någon lukt eller ngt som hon inte klarade av men något var det som hon inte gillade.. Hon kan knappast ha varit för varm då vi kom in från det kalla regnvädret, hon kan inte ha varit för kall för då hade hon blivit ledsen även då vi gick ut med henne. Hon hade precis ätit innan vi gick dit och hon verkade inte ha ont någonstans men ändå vrålskrek hon så fort vi kom innanför dörren... Jag tror inte på övernaturliga ting men dotterns reaktion fick mig att börja tänka om..


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Johanna,



Har precis kikat in på din blogg... :)



Hoppas ni hade trevligt trots att Corinne verkade på lite annat humör. Vi tyckte också det var underligt hon reagerade på huset som hon gjorde. Alla andras bebisar som varit här, inklusive min bästa väninnas dotter Linnea som är här oftast av alla bebisar, trivs bra & har aldrig skrikit. Det är bara Corinne hittills som reagerat så. Hon kanske är extra mottaglig för det övernaturliga, om det nu var någonting hon såg! ;) I vilket fall som helst hoppas vi ni hade trevligt & önskar er en god fortsättning på det nya året. Kram

2010-01-04 @ 23:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0