Om helgen

Nu har jag lättat mitt hjärta och pratat med G. Jag berättade för henne att jag tyckte att det kändes olustigt och att jag inte alls delar hennes värderingar. Hon sa i sin tur att hon och hennes man inte hade sagt något därför att hon ville att vi skulle lära känna de som personer och inte skapa oss en förutfattad mening med tanke på deras partipolitiska tillhörighet.. Så nu är det sagt och det känns mycket bättre.

I går var jag och familjen över hos makarna M & R som bjöd på rådjursadel och oj oj oj så gott det var!! Vi skrattade och pratade om allt och inget hela kvällen. Både jag och sambon gillar att umgås tillsammans med dem då de är väldigt lättsamma och roliga. När klockan blev bortåt ett på natten tackade vi för oss och körde hem. Igår var faktiskt första gången som vi helt lyckades glömma skötväskan hemma. Tack och lov befann vi oss i Malmö där det faktiskt går att få tag i blöjor efter kl 17 en lördag (går inte här i byn) så sambon traskade iväg och köpte blöjor och en liten bitleksak till dottern. Det gick faktiskt oförskämt bra med dottern trots att hon varit lite gnälligare och mammigare sedan hon blev förkyld.

Idag har vi röstat i kyrkovalet! Kändes bra att rösta även om vi först hade tänkt att skippa det hela. Eftersom det varit kanonväder idag tog vi en promenad ner till byn när vi skulle rösta. När vi kom hem igen körde vi hem till M & N och hälsade på. De bor i grannbyn men trots närheten har vi inte träffats sedan i början på augusti så det var roligt att träffas igen. När vi suttit där ett par timmar begav vi oss ut mot Sturup raceway eftersom Sydskånes EMSE hade körning där idag. Vi träffade allt på en del bekanta ansikten men många som körde där idag var nya. Just nu är jag fruktansvärt trött och hade egentligen helst av allt gått upp och lagt mig. Men jag lovade sambon en rygg/nackmassage och jag tror att det kan bli svårt att komma undan :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0