Nadya Suleman

Jisses, satt och kollade på TV4 dokumentären igår som handlade om Nadya Suleman i USA som födde åttlingar då hon under de tidigare sju åren redan fött SEX barn!!!! Hon är ensamstående och har blivit gravid genom insemination. När hon "bara" hade sex barn tog hon hand om alla själv vilket måste ha varit ett hästjobb med tanke på att hon fick barnen så tätt varav de yngsta är ett tvillingpar. Men att sedan sätta in åtta embryon?! I dokumentären som sändes igår sa hon att hon endast trodde att hon skulle få ett barn, max två. Men snälla, man måste väl ha i åtanke att det finns en risk att alla åtta embryon fäster och faktiskt utvecklas till att bli små foster? Givetvis klarar hon inte av alla barnen själv utan har hjälp av vad jag förstod, dygnet runt. För hur man än vrider och vänder på det så behöver ju alla barnen uppmärksamhet av sina föräldrar/sin förälder. När bebisar är nyfödda behöver de få känna närhet och få tid till att knyta an till föräldrarna. Jag själv tycker att det är helt uppåt väggarna knasigt men jag hoppas innerligt för Nadya Sulemans skull och framför allt hennes barns skull, att de får ett bra liv men jag tyckte själv att man tydligt kunde se att de äldre barnen inte mådde helt okej. Om det sedan berodde på att dokumentären var vinklad eller inte låter jag vara osagt. Som jag har sagt innan så vill jag absolut ha fler barn men jag kommer aldrig att tillåta mig själv att skaffa fler barn än vad jag känner att vi skulle klara av ekonomiskt och emotionellt. Det viktigaste är ju trots allt att man ska kunna ge sina barn en bra uppväxt och att de får må bra men även att man själv ska orka med och må bra.

Nu ska jag ta med mig min enda underbara dotter och för första gången gå på mamma/babygympa =)

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja detta lät ju extremt må jag säga....men 12 barn ska du nog klara Johanna ;-) Man klara mkt mer än man tror och att få uppleva syskon är fantastiskt!

Ha en härlig dag! Kram Marie

2009-09-03 @ 11:53:00
Postat av: Johanna

Du är för härlig Marie!

12 barn är jag HELT säker på att vi inte kommer att skaffa. Men gärna två.. eller tre :)

2009-09-03 @ 17:52:38
URL: http://frokenjsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0