Hipp hipp-Anders mamma

Idag runt lunchtid åkte hela famijen mot Lund med målet att hitta lite kläder till dottern (vilket aldrig brukar vara särskilt svårt). Vi var inne på Lindex ett bra tag tills sambon menade att vi inte var tvugna att handla alla dotterns kläder i en och samma affär. Så vi betalade och gick till H&M där vi hittade ytterligare två plagg till dottern, en velourdress i en skrikig rosa färg och en polotröja till mig.
När vi var färdiga med shoppandet satte vi oss i närheten av domkyrkan i centrala Lund för att dottern var hungrig. På bänken bredvid oss satte sig ett äldre par och när vi skulle gå därifrån började den äldre kvinnan att prata med oss. Hon presenterade sig som Anders Janssons mamma, kändisen från Hipp Hipp. Hon berättade att hon hade fem barn, var hon bodde, att hon var från Finland, hade jobbat som apotekare, och tyckte inte alls om att unga tjejer rökte, att hennes sällskap och hennes respektive båda gått bort i cancer och mannen hon satt med på bänken var en världsberömd professor i mattematik och var även pappa till sonen Anders vän. Så långt var samtalet på en ganska vardaglig nivå men efter en stund började hon prata om att "jag är 74 år och då kan man fortfarande ha sex, så var inte orolig. Det ända man får tänka på är att använda sin kropp på ett annat sätt och säg gärna till din man att han får ligga still så att du får sköta jobbet, då blir det mycket enklare".
Jag är absolut inte pryd på något sätt men det kändes inte alls riktigt rätt att stå och prata sexställningar vid en parkbänk med en äldre dam jag aldrig träffat och som dessutom påstod sig vara Anders Janssons mamma.
Hon pratade på ett tag till om sin Anders och att hon haft problem med ryggen som hon fått operera och då avråtts av läkare att skaffa fler barn. Men så ville hon ha ett till barn men sade inget till sin man men "han betäckte mig ändå om ni förstår vad jag menar" och det var tydligen så Anders blev till. Kände att jag var tvungen att googla det hela nu ikväll och damen vi pratade med idag har varit med i TV-programmet Boston Tea Party med Filip och Fredrik, även där påstod hon sig att vara Anders Janssons mamma. Även om hon inte är Anders Janssons mamma så finns det ju en stor sannolikhet att hon är någons mamma. Nu verkade hon enligt mig lite dement men jag hoppas innerligt att min mamma inte blir likadan på ålderns kant...

Hittade tyvärr ingen bild på mamman men väl på den berömda sonen :)

Anders Jansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0