Hemma igen..

Idag åkte vi ner till sköna södern igen och vi har haft en jättemysig helg hemma hos min familj. Helst hade man behövt ett par dagar till så att man kunde hinna med att träffa alla som man vill träffa och göra det man vill göra. En helg är alldeles för lite för att hinna med allt.

I lördags spenderade vi större delen av dagen i Göteborg där jag och sambon köpte oss varsin tröja. Vi mötte även upp med C, H och K för en fika på Espresso och sedan promenerade vi upp längs Avenyn, genom Vasastan mot Haga och sedan till Kungsgatan via Järntorget, en promenad runt själva centrum kan man säga. På kvällen kom några kompisar till mina föräldrar över så vi grillade och åt gott och snackade hela kvällen. I söndags promenerade vi ner till stan där mina föräldrar bor där jag och sambon köpte nya kläder till dottern och två nya lampor till hennes rum. Därefter promenerade vi till min syster på hennes jobb och hälsade på en snabbis. Vi var säkert ute i fyra/fem timmar och promenerade och tog en massa bilder med nya kameran. Ska lägga upp lite bilder imorgon..

Vi kom hem strax efter 17-tiden idag och efter att vi packat ur bilen körde sambon iväg till skytteklubben där han går en licenskurs. Jag och förkylda dottern satt och tittade på TV när E kom förbi. Hon hade med sig två par skor och hakklappar som hennes dotter vuxit ifrån (ett stort tack :). Vi satt och snackade en hel del och kollade på den nya serien "Svenska Hollywood fruar". Givetvis var den inte bra men det fanns ändå ett litet underhållningsvärde i den så vi glodde lite på TV samtidigt som vi snackade...mest snackade :)

E åkte i samma veva som sambon kom hem. Blev med ens så trött så jag ska snart ta med mig dottern upp och gå och lägga mig. Ska bli skönt att sova i sin egen säng igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0