Äntligen lördag men...

Idag kan jag äntligen få äta något onyttigt så som choklad och gissa om jag har längtat.
Eftersom vi hade två påsar "Lidel-M&M"s hemma öppnade jag en påse och hällde upp. Så förvånad jag blev när jag stoppade den första i munnen för det var nämligen inte alls så gott som jag mindes. Åt kanske 1/4 av påsen
(250g) när jag inte ville ha mer utan gick ut för att fortsätta att lasera i uterummet. Jag/vi har fortfarande inte ätit upp påsen som i vanliga fall skulle ha varit slut för flera timmar sedan. Känns ärligt talat riktigt bra fastän jag vet med mig att jag inte kommer att tillåta mig själv att äta godis osv förrän om en vecka. Så förhoppningsvis kan jag/vi (sambon försöker också gå ner i vikt) hålla detta och gå ner lite i vikt :)
Sambon vägde sig idag och har gått ner 4kg medan jag själv fortfarande "bara" har gått ner 2,5kg. Men hellre att det går långsamt och jag kan hålla vikten än att jag rasar i vikt och sedan går upp allt igen.

För övrigt så gick det oförskämt bra i veckan då sambon jobbat kväll och kommit hem riktigt sent på nätterna. Jag kan ärligt säga att jag inte varit rädd överhuvudtaget. Visst har en och en annan tanke dykt upp och jag måste erkänna att jag snabbt zappade förbi Efterlyst men annars har det gått ruskigt bra. Så förhoppningsvis kanske jag håller på att bli växa ifrån min mörkrädsla!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0