Grattis till mig själv!!!

Yes, nu är jag 25 år fyllda!
Än så länge känns det som att födelsedagen börjat lite sisådär. Sambon, jag och dottern var på IKEA idag och köpte bänkskåp som vi ska ha i tvättstugan. Givetvis kunde vi inte vänta tills imorgon utan började sätta ihop det vid 21-tiden (i ärlighetens namn ska sambon ha all cred, jag skruvade inte i en enda skruv för att få ihop skåpen). Medan sambon skruvade nattade jag dottern, diskade och plockade undan lite i köket. När jag var färdig fick jag snilleidén att jag skulle skruva i handtagen till skåpsdörrarna.. Lättare sagt än gjort då jag absolut inte är någon snickare utan helst vill ha förborrade hål till skruvar för att få det exakt så som 'det ska vara'. Efter lite uppmuntrande ord från sambon beslutade jag mig för att testa på borren igen -senast var när jag skulle sätta upp husnummer på garaget vilket såg ut som om en full person varit ifarten. Denna gången gick det bättre men det ena hålet blev 1mm för långt bort från det andra vilket resulterade i att handtaget inte gick att sätta dit. För att göra en ganska kort historia ännu kortare, en skruv gick sönder, jag har en minimal sågspånsbit som irriterar i ögat och inget handtag är i skruvat. För att inte bli arg sa jag lugnt men bestämt till sambon att jag nu ska gå och lägga mig..

Har redan fått tre gratulationshälsningar, första från sambon förstås men även E och M har skickat grattis-sms - TACK!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0