Vet man inte så vet man inte..

Tidigare idag satt jag, sambon och dottern och åt lunch och hade på radion i bakgrunden (P3). Kommer inte ihåg exakt vilken figur det diskuterades om men den ena radioprataren sa något om en amerikans seriefigur som radiopratare nr2 inte kände till varpå radiopratare 1 sa - Vet du verkligen inte vem det är?? Jo, men klart att du vet, det vet du väl?! Egentligen är det ju ingenting att reta upp sig på men mig störde det tydligen eftersom jag nu sitter och skriver ett blogginlägg om det, kanske inte egentligen så mycket just den specifika situationen med radiopratarna utan snarare alla liknande situationer.
Det är väl bättre att fråga vem det pratas om än att bara vara tyst och låtsas följa med i samtalet? Istället för spydiga kommentarer så kan man väl istället bara svara på vem man talar om och sedan är det hela ur världen? Varje gång det kommer fram att jag inte sett filmen Bodyguard blir alla lika förvånade och frågar om gång på gång om jag verkligen inte har sett den och nej, det har jag inte. Som sagt, egentligen inget att reta upp sig på men just idag är jag väl kanske lite lättirriterad..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0