Stackars barn...

För ett par timmar sedan bytte jag om på dottern för natten och strax därefter somnade hon. Av någon anledning vaknade hon nu vid 21.30 och somnade inte om så strax efter 22 gick jag upp och gav henne mat och lade henne sovandes i sin spjälsäng. Sedan gick jag ner och satte mig framför min dator bredvid sambon som slutat riktigt tidigt idag (kvällsvecka). Efter en liten stund hörde vi att dottern var ledsen så jag gick upp för att trösta henne men innan jag hann in till sovrummet var det tyst igen men för säkerhets skull gick jag ändå in för att titta till henne. När jag böjer mig över spjälsängskanten ser jag dottern sovandes, fira av ett riktigt stort leende och kunde inget annat än att le själv. När jag rättade till henne täcke kände jag att hon var jättevarm så jag beslöt mig för att byta pyjamas till den svalare men eftersom den är smutsig fick jag ta en begagnad pyjamas med fötter som visade sig vara för liten. Klädbytet gick utmärkt och dottern sov hela tiden och verkade inte lägga märke till vad jag höll på med. Det tog inte lång stund efter att jag satte mig vid datorn som jag fick dåligt samvete över att ha tagit på henne en alldeles för liten pyjamas som -tack vare fötterna på pyjamasen, gjorde att hon knappt kunde räta på benen. Så än en gång gick jag upp för att byta och istället sätta på henne en långärmad body. Denna gången gick det inte lika lätt då hon tvunget skulle ligga på sidan (fortfarande sovandes) vilket försvårade klädbytet en aning. När jag äntligen var färdig och skulle gå ut från rummet ser jag hur hon vänt sig på mage och börjat att leka med sin nalle och såg helt klarvaken ut, stackare! Så jag gick tillbaka och tog upp henne och vaggade henne tills hon somnade vilket gick så snabbt att jag undrar över om hon verkligen var vaken trots att hon hade öppna ögon. Stackars barn som inte får sova ifred :) Nu blir det till att inhandla en ny tunn pyjamas till dottern så hon slipper att svettas om nätterna alternativt vara en sovandes mannekäng..
Så gott folk, dagens minus:

Babypyjamas m fot


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0