Promenad och fika

Eftersom sambon jobbar dag denna veckan lyfte jag över dottern till dubbelsängen efter att hon ätit vid sju-tiden. Sedan somnade vi om eller rättare sagt; dottern somnade om medan jag låg och tänkte på allt möjligt mellan himmel och jord. Jag ville gärna somna om men jag var alldeles för pigg... 8.30 vaknade dottern och sedan låg vi i sängen en stund och busade och myste. E skickade ett sms om promenad så efter att vi ätit frukost bytte jag först om på dottern. Medan hon lekte med sina leksaker på madrassen i vardagsrummet gick jag och bytte om. Väl tillbaka upptäcker jag att dottern har kräkts på golvet och sedan lagt sig i det så jag var tvungen att tvätta hennes hår. Eftersom vi badade dottern i förrgår ville jag inte göra om samma procedur idag igen så jag beslöt mig för att endast tvätta hennes hår i duschen vilket gick sådär. Håret blev rent men bodyn hon hade på sig blev alldeles blöt så jag fick byta på henne (så egentligen hade jag kunnat bada hela henne eftersom jag ändå blev tvungen att byta kläder). När håret var färdigtvättat och kammat bytte jag om och gjorde mig iordning och när jag för andra gången skulle ta dottern för att sätta på henne ytterkläderna ser jag att hon har kräkts på den nya bodyn. Så det var bara till att ta av allt en gång till och göra om igen och sedan kunde vi äntligen bege oss ut. Mötte upp med E och Z nere i byn och sedan gick vi en promenad och tittade in en snabbis i byns möbelaffär. Det har varit rätt ruggigt väder idag, visserligen inte jättekallt men grått och lite halvrått i vinden så vi gick till cafét och jag beställde varm choklad med grädde och så köpte jag en chokladboll med pärlsocker till. Oj oj oj så gott det var =)
Nu leker dottern med sina leksaker och jag funderar på att lägga mig i soffan en stund, känner mig riktigt trött och har lite ont i huvudet. Hade egentligen kanske behövt sova en liten stund men dottern är allt annat än trött så jag får vänta tills sambon kommer hem istället!!

Jag och E gick förbi T & C när vi var ute och nu är det bestämt att de ska ha nyårsfest så vi ska fira nyår hos dem i år. Ska bli riktigt roligt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0