Middagsplaner som gick i kras

Idag var sambon sugen på pannkakor så vi tog en promenad ner till byns centrum för att handla. En stund efter att vi kom hem började sambon med pannkakssmeten men insåg att det enda mjölet vi hade var rågmjöl som jag köpt då jag gjorde scones i helgen. Hur som helst så tog han rågmjölet, vad kunde gå fel mjöl som mjöl..
Medan sambon gräddade pannkakor underhöll jag dottern och dukade framför TVn (brukar äta i köket men idag blev det ett undantag). När vi skulle hugga in på pannkakorna hungriga som vi var, visade det sig att det där med rågmjöl inte riktigt var en hit. Alla pannkakor såg ut precis som vanligt bortsett från att de var alldeles mjuka i mitten, som ett blött knäckebröd ungefär. Konsistensen gjorde att jag inte kunde få ner mer än två tuggor medan sambon tyckte att smaken var vidrig men själv upplevde jag endast att konsistensen var allt annat än tillfredsställande.
Vi beslutade oss för att ringa till puben för att beställa mat istället, sambon kebab och jag kycklingsallad. Men när jag som bäst står med luren i handen och tittar efter telenr ser jag att de har stängt på måndagar.. Efter mycket om och men kom vi fram till att vi bara skulle äta smörgåsar och lite yoghurt istället men när jag öppnar kylen för att ta fram smör och pålägg så inser jag att vi har fyra skivor rökt skinka kvar och ost som sambon alltid har som pålägg är slut!
Det slutade med att vi tog fram riskakor, bröd och yoghurt men i morgon blir det pannkakor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0