Mammafika

Idag var det min tur att bjuda mammorna på fika/lunch. I somras var det ju lite si och så med mammaträffarna eftersom alla hade olika saker för sig under semestertider osv men nu de senaste tre gångerna har alla varit med vilket är roligt och så blev det även idag. E kom hit lite tidigare än de andra och höll mig sällskap medan jag gjorde scones. Passade faktiskt perfekt för idag har det varit en riktigt fin höstdag, det är kallt men solen skiner i all sin prakt :)  Så jag bjöd alltså på scones och te/kaffe vilket blev lyckat. Det höll på att bli katastrof då jag gräddade två plåtar med scones på en och samma gång. Trots att vi har en varmluftsugn så värmdes bröden ändå lite ojämnt men det blev bra till slut i alla fall. Som lite efterrätt bjöd jag på snickerskaka som verkade gå hem hos alla!
Efter fikan gick jag och dottern till en lekplats i närheten tillsammans med Å och hennes söner. Efter en liten stund kom E med sina två barn. Tyvärr stannade jag inte så länge då jag inte hade några hemnycklar med mig och sambon skulle iväg och jobba. Yes, tråkigt men sant så har han börjat att jobba igen efter sin fem veckor långa semester så ikväll är jag och dottern hemma själva. Men som tur är börjar Desperate Housewives kl 21 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0