Konstigt telefonsamtal från pappa

I morse låg hela familjen och sov som bäst i dubbelsängen då hemtelefonen ringde. Sambon svarade och jag hörde honom säga "nej, Johanna är här", ungefär som att någon trodde att de ringt fel fastän de inte har det. Så fick jag luren och så hörde jag min pappa säga "Har Rickard din telefon?". Jag blev helt snurrig och förstod inte alls vad han pratade om och tyckte att det var ritkigt märkligt att han kallade Niklas för Rickard, vi har ju trots allt varit tillsammans i över fyra år så han borde ju ha lärt sig hans namn nu men å andra sidan kan ju alla säga fel ibland. Hur som helst så svarade jag att han ju ringt på hemtelefonen och att det var därför som Niklas svarat varpå pappa förvånat frågar om jag har blivit dålig (=sjuk). Jag begrep verkligen ingenting och undrade för en sekund om det kanske inte var min pappa i andra änden trots att det lät precis som honom så jag sa rätt ut att jag började bli orolig. Jag trodde att pappa kanske hade råkat ut för en olycka och var helt snurrig eller fått någon demenssjukdom som ingen berättat för mig om eller något liknande. Men helt plötsligt kom han på sig att det var mig han pratade med. Det visade sig att han skulle ringa till någon Johanna på sitt jobb och så hade han ringt upp den första Johanna som fanns i hans telefonbok vilket visade sig vara hem till oss. Så pappa blev lika förvånad som mig om inte mer, haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0