Heldag med dottern

Idag körde jag och dottern (utan sambon) till Malmö för att hälsa på mitt jobb. Jag hade tänkt mig att vi senast skulle komma iväg 10.30 men så blev det givetvis inte. Jag sov fram till kl 9 och dottern och sambon tog båda två en ordentlig sovmorgon och vaknade inte förrän 9.30. Istället för att stressa tog vi det lugnt och åt frukost tillsammans och busade lite. Det var allt ett tag sedan jag körde själv med dottern och det gick faktiskt ganska bra. Halva ditvägen skrek hon lite, antagligen för att hon var arg över att sitta fastspänd själv därbak men efter en stund somnade hon. Det var roligt att träffa alla kollegor igen och alla medlemmar och prata lite. Vi stannade väl på jobbet i 2,5 timme ungefär innan jag kände att det var dags att bege sig. Precis när vi kommit fram till bilen kände jag att jag var extremt kissnödig men jag pallade inte gå tillbaka för att låna toaletten -vi skulle ju bara hem. Men på vägen kom jag på att jag ju skulle köra inom Willys och handla vilket jag också gjorde. När jag stannade bilen sov dottern och precis då jag klev ut mötte en äldre dam mig och bad mig hjälpa henne och hennes man med deras bil som inte ville starta, jag hade ju "en så stor och fin bil". Eftersom jag inte kunde neka henne hjälp körde jag bort till hennes man som stod redo med startkablar. Det hela var ju fixat på ganska kort tid och sedan snabbade jag mig in på Willys och handlade. När jag lastat in allt och skulle lyfta in dottern i bilen vaknade hon givetvis och var inte särskilt glad. Men jag lastade in allt och startade bilen ändå eftersom jag visste att hon skrek eftersom hon var trött och jag behövde verkligen gå på toaletten vid det här laget. Mycket riktigt hann jag inte köra ut från Willys parkering innan dottern somnade så jag styrde hemåt tills jag kom på att jag var tvungen att köra inom apoteket i grannbyn... *suck*.
Som alltid när man är på apoteket och ska ha något som är receptbelagt brukar det ta ganska lång tid, idag inget undantag och detta trots att det bara var tre nummer före mig i kön. Vid det här laget kändes min blåsa sprickfärdig men som tur var satt dottern tyst men vaken resten av vägen hem.
Ikväll har vi varit ute på en promenad hela familjen och jag har både gjort pannkakssmet och gräddat pannkakor för första gången. Annars är det alltid sambon som står för det i vårat hushåll! Nu är jag mätt och belåten och ska invänta kl 21 då lyxfällan börjar!

Jo just det ja, fick två bodies och ett par byxor till dottern i brevlådan idag. Dock tyckte jag nog att de var finare på bilden än i verkligheten då vissa detaljer som jag trodde var lila på en av bodyn i själva verket var röda :/
Kläderna var i alla fall i fint skick!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0