Fullspäckat!

Idag har det varit fullt på schemat. Igår när jag och Å var på mamma/babygympan bestämde vi oss för att åka in till Lund och shoppa idag. Sagt och gjort, kl 10 hämtade jag upp henne och lille S, E följde också med men åkte dit i egen bil. Första anhalten blev Lindex där jag handlade kläder till dottern och som vanligt blev det mycket mer än vad jag hade tänkt. Jag köpte bland annat tre bodys i storlek 74 (snart kommer 68 vara för litet), ett par bruna/rosa byxor, strumpbyxor och en pyjamas. Å hittade en jättesöt röd klänning till dottern som jag fastnade för. Den hade varit jättefin till henne nu i jul men av någon anledning köpte jag den aldrig men å andra sidan finns den säkert kvar ett tag till. Givetvis hade jag kunnat köpa ännu mer till dottern men tanken var egentligen att jag skulle hitta något till mig själv. När vi kom in på Gina Tricot hittade jag äntligen lite kläder till mig själv. Jag köpte ett par svarta långa leggings eftersom alla svarta leggings jag har i byrån är mer eller mindre trasiga (välanvända och vältumlade, en jättefin stickad tröja som mer blev som en tunika eftersom jag köpte den alldeles för stor (XL) eftersom jag tyckte den blev mer mysig så. Sist men inte minst köpte jag en vit jättemjuk och fin stickad tröja med polokrage som förmodligen kommer bli vinterns favorit! Egentligen tänkte E köpa den först men hon ångrade sig så jag passade på att roffa åt mig den ;)

Vi körde från Lund kl 13 eftersom jag och sambon skulle med dottern till BCV för att väga och mäta. På grund av alla rödljus, vägbyggen och optimism från min sida så kom vi 13.40 (skulle vara där halv) men det gjorde ingenting eftersom sköterskan själv var lite sen tack och lov :)
Dottern väger 7515g och är 66cm lång så det var tur att jag köpte lite nya kläder i nästa storlek. Troligtvis kan hon ha dem redan nu men man får kanske vika upp lite i ärmarna.

När vi kommit hem från BCV åt vi lite innan sambon stack iväg till jobbet. Sedan gjorde jag och dottern oss i ordning och mötte upp med E och Å och barnen och sedan gick vi till en lekplats i närheten av där vi bor så deras äldsta kunde leka lite. Vid femtiden traskade vi hemåt och sedan dess har jag inte gjort mycket för världen, ätit, matat dottern och slökollat på TV.

Jo, det knackade på dörren strax efter nio och mina tankar gick direkt till "tyskan" och mordet på de två små barnen i Arboga. Så jag ringde sambon innan jag öppnade för jag tänkte att om det är en mördare eller någon annan skummis så kan sambon höra allt och ringa 112. Gissa om jag kände mig lite fånig när det var en granne från gatan bredvid som samlade in namnunderskrifter då de ska bygga på fältet bakom våra hus...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0