En lugn myshelg

I lördags åkte sambon iväg rätt tidigt för att hjälpa till nere på skytteklubben så jag och dottern var ensamma hemma. Först slappade vi lite på morgonen och dottern lekte på madrassen med sina leksaker medan jag ordnade med mitt. Runt lunchtid ställde jag mig och bakade scones, så gott! Dottern höll mig sällskap medan jag åt och när vi var färdiga tog jag på oss och gick en runda vid eljusspåret. Det var otroligt vackert att gå där när löven skiftade i alla olika färger, solen sken och vinden kändes lite kall. Sambon mötte oss på väg hem så vi hade sällskap den sista biten. När vi kom hem började jag göra mig iordning för jag E och M var hembjudna till J på tjejmys, eftersom jag fortfarande ammar fick även dottern följa med! J bjöd på jättegod mat och senare på kvällen dukades vardagsrumsbordet upp med diverse godsaker :) Vi åt och skrattade åt allt möjligt och hade riktigt mysigt. Lika mycket som jag kan älska att gå ut och festa järnet en kväll så uppskattar jag lugna kvällar tillsammans med bra vänner. Strax efter 12 på natten styrde vi hem mot vår lilla by igen, mätta, tröttna och belåtna. Någon gång nu under hösten skulle man kanske själv ta och bjuda hem lite tjejkompisar..

Igår (söndags) körde vi i familjen till Malmö för att köpa en ny barnstol till dottern. Hon kan fortfarande ha den hon åker i nu men förr eller senare kommer den att bli för liten. E köpte en ny till sin son i fredags då han vuxit ur sitt babyskydd och det visade sig att Babyproffsen hade kampanjpriser på två olika sorter. Det tog nog närmare 30 minuter för expediten att hjälpa oss att montera fast barnstolen då våra säkerhetsbälten visade sig vara för korta för just den modellen vi ville ha. Men efter mycket om och men så provade hon ut en alternativ lösning som givetvis är godkänd så vi kunde till slut köpa barnstolen (1100kr billigare, nice)!! Med tanke på att vi har en amerikansk bil tyckte jag att det var märkligt att bilbältena inte räckte till. Men tydligen var det några bilmärken där just den bilstolen vi köpte (Akta Graco Cosmic xtp) inte alls passade, däribland Volvo. Sedan körde vi in till stan och handlade i "våran" gamla ICA-butik där vi bodde innan vi köpte huset. Ibland kan jag sakna den butiken eftersom personalen där alltid var så trevliga och kunde prata med en längre stunder, så även igår. När klockan närmade sig 17 begav vi oss till Vä Hamnen i Malmö för att hälsa på dotterns morbror och vid 19-19.30 körde vi hemåt igen, en heldag i Malmö alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0