No more bloggtorka

I lördags hade jag min födelsedagsfest. Det var tyvärr många som inte kunde komma men å andra sidan var jag ganska sent ute med inbjudningarna så alltså får jag skylla mig själv, hur som helst blev vi i slutändan ungefär sammanlagt 20 personer. Redan på natten till lördagen vaknade jag av att jag hade ont i halsen men det släppte senare på förmiddagen. Min familj som kom ner tidigt på eftermiddagen hjälpte till att städa och att förbereda maten. Strax innan kl 17 kom de första gästerna, svärmor med sambo och sedan dröjde det väl ca 30 minuter till innan C-H dök upp som den första "kompisgästen". Det blev en ganska lugn men trevlig kväll och de sista gästerna gick efter kl 03. Jag fick faktiskt enbart bra presenter och inte en enda som jag inte tyckte om, nice!
Eftersom jag hatar att stiga upp ur sängen dagen efter en fest, komma ner och se alla ölburkar, tallrikar och annat skräp överallt var jag givetvis tvungen att städa undan på natten vilket resulterade att vi kom ganska sent i säng. Sambon hjälpte såklart till! I söndags gjorde vi inte många knop, åt rester från lördagen och E & P med barn tittade in en sväng och hjälpte oss att få bort en tacopaj. Så skönt med vänner som är spontana och gillar det enkla, att det inte alltid ska behöva förberedas en massa och att man måste göra sig till (även om det också är roligt ibland så var jag inte alls upplagd för det i söndags). Vi hade i alla fall trevligt och jag och E satt och snackade medan våra sambos kollade på MotoGP (Lorenzo vann för övrigt, nice nr2).

I måndags var jag och E hemma hos Å tillsammans med våra barn, eller ja, deras två barn och min dotter. Å bjöd på scones och te vilket var sjukt gott. Så till nästa mammafika som jag ska ha (blir troligtvis på tisdag) så tänkte jag bjuda på scones. Har faktiskt köpt ingredienser till en snickerskaka idag så det blir eventuellt lite onyttigheter efteråt :)

I tisdags hade vi frukostgäster, Å och E var ute och promenerade i kvarteret efter att de lämnat sina stora barn så de tittade de förbi oss. Det var faktiskt riktigt fint väder ute så vi satt i uterummet och åt, mysigt! Under dagen var vi nere på BCV med dottern för halvårskontroll. Allt gick bra bortsett från att hon inte hade ökat särskilt mycket i vikt så nu blir det till att bruka allvar med smakportionerna. Jag måste erkänna att jag varit slarvig med det och jag har ju inte tänkt att amma i all evighet, så idag har vi köpt en liten barnmatstol till dottern så att man slipper att ha henne i knät när man ska mata henne.

Idag har jag och dottern varit hos G på mammafika, trevligt att träffa alla igen. Därefter åkte jag och sambon till Malmö och shoppade på IKEA, Hornbach och Coop. Förkylningen känns bättre idag men jag har inte tränat alls än så länge av denna veckan.. men det kanske kommer. Nu känner jag mig helt färdig så jag tänkte inta soffläge. Måste lägga in bilder från systemkameran på datorn också....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0