Att ställa om klockan

Idag vaknade vi alla tidigare än vanligt med tanke på att vi glömt att ställa tillbaka klockorna så strax innan klockan sju (vad jag trodde var kl åtta) väckte jag sambon eftersom Viasat Motor direktsände MotoGP tävlingen från Malaysia. Jag ville själv se racet men kände att jag var alldeles för trött för att stiga upp plus att dottern låg i våran säng och sov så istället låg jag kvar i sängen och slumrade till lite. Efter en liten stund kände jag att jag inte skulle kunna somna om (har väldigt svårt för att somna om om jag vaknat på morgonen) och eftersom jag ville se tävlingen gick jag upp och satte på TVn i allrummet och vred den så att jag kunde ligga kvar i sängen men ändå se TVn. När dottern vaknade gjorde jag iordning henne och gick ner till sambon och det var inte förrän då jag insåg att vi skulle ha ställt om klockorna eftersom racet ännu inte startat..

Annars har det inte hänt särskilt mycket, jag har dammsugit huset, varit ner till byn och handlat, hälsat på E och P en sväng och varit ute i trädgården och tagit bort en massa nedvissna växter. Dottern somnade i sin vagn medan vi höll på ute i trädgården så när vi var klara bestämde vi oss för att gå en liten runda och ta med oss Foxy och Puma, katterna. Det hela började när vi flyttade ut hit och Foxy började följa efter oss när vi skulle ut och gå så vi började ta små promenader med henne, utan koppel! Men nu har alltså även Puma blivit deltagare i våra små promenader. Båda katterna gillar att vara ute med flocken och spatserar snällt med ibland framför och ibland bakom. Foxy kan vara lite jobbig om man får möte eftersom hon lägger sig ner till en liten boll, rör inte en fena och stirrar ut de som ska passera oavsett om det är människor, hundar eller andra djur. Så ibland får man gå tillbaka och hämta henne och sedan går hon med precis som vanligt igen.

Förresten, en av våra porslinsblommor blommar och jag tycker att de är så fina. Kanske inte den mest intressanta informationen men de är vackra att titta på, tycker jag i alla fall
Porslinsblomman som blommar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0