Bra födelsedag

Och så var man ett år äldre i år igen! Jag hade en riktigt bra födelsedag igår även om det började lite sådär på natten när vi satte upp bänkskåpen. Igår på morgonen ordnade sambon en god frukost och sedan gav jag och dottern oss iväg eftersom C bjöd oss mammor på fika. Först gick jag och dottern hem till C där ett stort paket väntade på mig. Det innehöll en jättesnygg kamouflageskötväska. Den ser inte direkt ut som en skötväska så man kan utan problem använda den som en vanlig väska när skötväsketiden är över! Som om det inte räckte med väskan fick jag ett av de absolut betydelsefulla gratulationskort jag någonsin fått som föreställde två flodhästar (mig och E ;) och texten på kortet fick det att tåra sig i ögonen på mig...
Hemma hos C bjöds det på minibaguetter och som efterrätt hade C själv gjort saffransglass med hallonsås till. Har aldrig ätit det tidigare men det var faktiskt riktigt gott :) Kul med något annorlunda!

Eftersom det spöregnade och haglade om vartannat bad jag sambon hämta mig och dottern vid 14-tiden. Jag hade varken med mig paraply eller regnkläder så jag var inte särskilt sugen på att gå hem i ovädret. Väl hemma stod det blommor på köksbordet och inte bara en utan två tårtor stod i kylen. Min present från sambon och dottern är att jag för första gången ska gå på spa på The Lodge. Kunde inte ha fått en bättre present! Ska bli skönt att få åka iväg och lyxa till det lite för sig själv, även om att bara vakna upp varje morgon och få se sambon och dottern är en lyx i sig.

På kvällen kom svärmor med pappa och sambo över och fikade. Jag fick en riktigt snygg taklampa som jag tror att vi ska hänga upp i köket. Den passar även in i vardagsrummet så vi har inte riktigt bestämt vilket rum den ska lysa upp än. Vi som har letat så efter lampor men inte hittat någon som vi fastnat för men denna var riktigt snygg!

Idag har vi varit iväg till Malmö och hämtat tårtor, handlat mat, köpt present till N som också fyllt 25 och varit på IKEA. Jag har börjat att städa så smått och snart tänkte jag och sambon förbereda maten inför imorgon. Tyvärr är det några stycken som lämnat återbud men å andra sidan har jag ju inte varit ute i särskilt god tid, som vanligt! Men det blir säkert bra, man får ta det för vad det är helt enkelt. Kan ju aldrig bli fel med goda vänners sällskap?! :)
Nä, om man skulle ta att fortsätta med städningen... hörde dessvärre precis att sambon slog över till Viasat motor där MotoGP börjat :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0