Det kanske blir fest trots allt..

Jag har haft riktig ångest ikväll över festen som jag ska ha imorgon (med tanke på klockan så är det ju iofs idag festen hålls). Vi var iväg idag och handlade det sista till maten som jag ska bjuda på imorgon och när vi kom hem började jag med ens bli orolig för om det skulle räcka. Pratade med mamma i telefonen som erbjöd sig att hjälpa till så hon har med sig två formar imorgon när de kommer på förmiddagen och Å (tack snälla för din generositet) hade också ordnat med en form trots att jag inte ens bett henne, så snällt!!.
Sedan började jag fundera över om det blir en tråkig fest, de som kommer hit kanske inte har roligt??! Tänk om maten smakar illa? Tänk om jag inte hinner med allt? Ja.. TÄNK OM JOHANNA!! Så nu, fem pajer senare så har jag faktiskt tänkt om. Jag tänker ha roligt imorgon och jag hoppas att gästerna har samma inställning. Då kan det ju inte gå fel :)

Dottern ligger och sover där uppe i sin säng och jag känner mig helt slut så jag bäddar nog ner mig snart jag med. Det blir en lååååång dag imorgon. Jag ska dammsuga, göra sallad och såser, städa toaletterna, bränna över musik på CD-skivor, vattna blommor, städa i uterummet, tvätta lite filtarna i uterummet (om någon vill gå ut så kan det vara skönt med en filt om sig med tanke på vädret), lägga färdigt puzzlet som ligger på vardagsrumsbordet, duscha, bada dottern och slappa lite innan gästerna kommer! Nä, nu ropar sängen på mig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0