Bra dag

Det blev faktiskt en riktigt bra dag idag :)
Strax efter att vi ätit frukost kom sambons bror hit och lånade bilen och när han åkt gjorde vi oss i ordning för att gå ut på en promenad. Det var strålande väder då solen sken och temperaturen hade letat sig upp några grader från frostnivå. Jag har alltid med mig en flaska med vatten eftersom jag ammar och lätt blir törstig men just idag glömde jag flaskan påfylld ståendes på bänken i tvättstugan. Eftersom vi var i närheten av Å så ringde jag till henne för att tigga lite vatten i en pet-flaska men det visade sig att hon precis hade tänkt att skicka ett sms och fråga om vi ville komma förbi om vi skulle ut på promenad. Så vi gick hem till Å och A och satt och pratade och fikade en stund vilket var mycket trevligt! När dottern började skruva på sig beslöt vi oss för att fortsätta promenaden så vi gick en sväng och avslutade med ett besök nere på Konsum och därefter ICA. När vi kom hem gjorde sambon chokladbollar och medan han lagade mat rullade jag dem i pärlsocker. Sambon gjorde klyftpotatis och stekte gott kött som han marinerat och till det hade vi såsen som vi båda två är tokiga i, Rydbergs Gourmet Chili Bearnaise. När vi hade ätit låg jag och dottern i soffan framför TVn och busade en bra stund medan sambon satte sig framför datorn. Efter att jag matat dottern märkte jag att hon var trött så vi förflyttade oss till den andra soffan (som inte står framför TVn) och somnade båda två. Så för 20 minuter sedan när jag vaknade efter drygt en timmes sömn, gick jag upp och lade dottern i spjälsängen och ärligt talat känns det som att jag skulle kunna gå och lägga mig snart jag med. Det blev en riktigt bra dag idag och i morgon ska sambon tävla i pistolskytte så jag och dottern åker med som stöd :)
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0