Vaccinerad

Idag har jag blivit vaccinerad mot svininfluensan men jag måste erkänna att jag varit lite skeptisk. För det första handlar det om att jag har bilden av att hela sjukdomen har blivit uppblåst i media och dels känns vaccinet ganska osäkert i den mån att man inte forskat särskilt länge på det. Men efter mycket om och men så kom jag fram till att för dotterns skulle så vaccinerar jag mig, sambon blev kallad först i nästa vecka. Så nu är det gjort i alla fall och det känns faktiskt som att jag fattade rätt beslut. Efter vaccinationen träffade vi E på ICA och kom överrens om att vi skulle äta frukost ihop hemma hos oss.  Jag, sambon och dottern som hade tagit en promenad ner till byn tittade in hos C en snabbis på vägen hem så även hon och hennes son kom över lite senare. Senare på eftermiddagen när det var dags för E att hämta dottern hos dagmamman gick jag och C ut på en promenad med våra små eftersom båda två var trötta. Efter att vi kom hem umgicks jag lite med sambon innan han stack iväg och jobbade så nu är jag och dottern ensamma.

Förresten, igår på hennes sjumånadersdag kom hon på hur hon skulle göra för att ta sig framåt :) Hon kryper inte utan drar sig framåt och skjuter på med bakbenen, det går inte snabbt och det är inga längre sträckor men hon har ändå kommit på hur hon ska göra! Varje litet framsteg är helt underbart att få vara med om och fler blir det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0