Skralt på bankkontot

Då var räkningarna betalda och pengarna är slut och det är bara 30 dagar kvar tills de nya kommer. Eller ja, det är väl inte riktigt hela sanningen eftersom man brukar få pengarna lite tidigare i december eftersom det är jul. Men jag ska inte klaga för det hade kunnat vara mycket värre. Från och med denna utbetalningen så tar jag numer bara ut 4 föräldradagar/vecka vilket resulterat i ca 2000:- mindre men jag hoppas att vi klarar det ändå. Innan har jag tagit ut 5 dagar men eftersom dagarna måste räcka tills augusti nästa år så blir det till att leva snålt. Som tur är har jag ju en sambo som jobbar så vi är inte helt barskrapade men just i december är det ju så mycket som ska köpas. Satt och gjorde en lista igår efter att jag bloggat och det vi verkligen måste köpa är bröllopspresent till V & D som gifter sig den 22/12, åkpåse till vagnen, julklappar, födelsedagspresent till min mamma och till svärmor. Julpynt och få färdigt i dotterns rum är ju ingenting som måste göras nu men det hade varit skönt att få färdigt i hennes rum och lite julpynt har vi ju faktiskt men jag tänkte att vi kunde ha lite mer jul i år än förra. Vi får se vad pengarna räcker till helt enkelt.

Har för övrigt varit ute i två timmar och promenerat tillsammans med C och hennes son. Vi gick i ett område här i byn som jag aldrig gått i tidigare och kollade in husen och sökte inspiration till våra egna hus :) Passade på att köpa färsk fisk från fiskbilen. Har aldrig gjort det förr eftersom jag har haft dålig koll på när den kommer hit till byn. Kändes som att jag plockade några vuxenpoäng där faktiskt eftersom jag tidigare bara varit i närheten av en fiskbil när jag bodde hemma och mamma skulle köpa fisk :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0