Riva tapet

Förra veckan var det tänkt att vi skulle börja att riva strukturtapterna i dotterns rum eftersom vi ska måla och börja göra i ordning där men av någon anledning kom vi aldrig igång och i helgen har vi inte orkat. Jag har känt mig riktigt seg hela helgen så vi har bara tagit det lugnt (blev bjudna på middag hem till E och P igår, lyx! :) så vi bestämde oss för att börja idag istället. De som bodde här innan oss har satt upp tapet på tapet så det är flera lager tjock tapet som ska tas bort vilket gör att det tar lite längre tid än vad jag hade väntat mig. Den första tapeten som fanns längst in är ruskigt 70-tals ful, röda/bruna blommor och någon senapsgul bakgrund. Det är så man nästan får lite kräk i munnen bara man ser den så jag är glad att både jag och sambon inte är 70-tals freak. När vi hållt på en stund kom svärmor förbi med lite fika så vi fick en välförtjänt paus på två timmar ungefär innan det var dags att sätta igång igen. Trots att vi hållt på större delen av dagen har vi ändå bara kommit halvvägs. Men så vaknade vi sent, dottern sov tills efter 9 och så låg vi kvar och drog oss lite så det blev en lite senare frukost än vanligt plus att vi inte hade tagit ner lister och annat innan vilket tog lite av tiden innan vi kunde sätta igång och riva.

Nu ska vi hålla kväll så vi fortsätter med tapetrivandet i morgon. Dock har jag beslutat mig för att ta en paus mitt på dagen för att komma ut på en promenad. Känns alltid bättre om man varit ute i friska luften i alla fall en liten stund varje dag.
Tänkte kolla in den nya dokumentärserien "mamma till en mördare" som börjar kl 21 i 4an.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0