Om otursdagen som varit riktigt bra

Idag vaknade jag för en gång skull innan dottern vilket inte har inträffat på ett par veckor. Så jag snabbade mig ner för att duscha och göra mig i ordning eftersom det var föräldraträff i kyrkans hus kl 10 och barnpsykologen skulle komma dit och prata. Strax efter 9.30 gav vi oss iväg och mötte upp med E och senare även C. Kändes riktigt matnyttigt att få prata lite med psykologen eftersom man lärde sig ett och annat. Vi diskuterade mest kring matvanor eftersom alla våra små är den åldern då de börjar äta "riktig" mat plus att vi även pratade om sömn och om att få eget rum och sova själv/i föräldrarnas säng. Dottern har ju varit lite svår när det gäller vanlig mat och det enda hon äter sig mätt på (förutom amningen) är olika fruktyoghurtar och i viss mån även gröt. Hur som helst så var det bra att få prata med henne och nu känner jag mig mycket lugnare och tänker inte stressa upp mig över att dottern inte kastar i sig all mat som erbjuds henne.

Efter att vi varit på kyrkans hus begav vi oss alla hem till C som stod redo med lunch. Hon hade gjort en jättegod tomatsoppa, pizzabullar och äppelpaj till efterrätt, ruskigt gott och ordentligt mätt blev man :)
Eftersom det faktiskt är fredag så har jag precis slängt ihop en kladdkakssmet som jag tänkte sätta in i ugnen snart.

kan slutligen meddela att jag är riktigt öm i min axel efter vaccineringen i går. Jag har en svullnad som är alldeles hård runt själva sticket plus att jag har lite ont i nacken och huvudet och dessutom mens att toppa allt med. Så den där kladdkakan kommer sitta riktigt fint ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0