Om dagens tur

Nu har vi bytt från liggdelen till sittdelen på vagnen och det blev faktiskt riktigt bra. Vid lunchtid när vi satte oss i bilen körde vi direkt till Babyproffsen i Malmö/Toftanäs för att kolla efter åkpåsar. I närheten av kassorna hade de en stor låda med en massa åkpåsar men dock ingen som föll mig direkt i smaken så efter en liten stund frågade vi om hjälp. Hittade en åkpåse som vi båda blev nöjda med, enda nackdelen är att själva fodret på insidan är svart. Med tanke på att vi har tre katter här hemma så kommer det förmodligen att bli en del synliga katthår så vi får väl tänka på att "rolla" den ofta ;)

Efter Malmö körde vi raka vägen till Åkarp för att kolla på en Skoda Felicia som vi tänkt att ha som pendlarbil. Men när vi väl kom fram till bilhandlaren fick jag med en gång negativa vibbar och när vi såg bilen på parkeringen blev de knappast bättre. Visserligen startade bilen med en gång och verkade gå fint i motorn men den skulle besiktas nu i januari plus att den var riktigt rostig så vi körde till Staffanstorp och handlade mat på Willys istället, utan pendlarbil. Hoppade över Lund för jag kände inte alls för att gå i stan och kolla på bröllopspresent och trängas tillsammans med alla. Känner mig helt färdig nu och skulle lätt kunna somna bredvid dottern som sover på sin madrass i vardagsrummet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0