Hundvalpar

Grannens Berner sennen har fått två jättesöta tikvalpar för ca två veckor sedan och igår var jag över och tittade på de små underverken och herrejisses så söta de är! Den ena heter Cayenne och den andra Curry och jag hade mer än gärna köpt en av dem men så har vi ju tre katter vilket kanske inte är helt optimalt. Dessutom jobbar både jag och sambon i Malmö och har ingen möjligthet att ha med hunden på jobbet vilket skulle innebära väldigt långa dagar för valpen. Så när dottern blir äldre så även hon kan vara med och sköta om en hund så kanske vi skaffar en..

vad har annars hänt? Kl 23 igår somnade dottern i våran säng och så även jag, nedbäddad med kläderna på. Jag vakande först vid halv ett och då låg även sambon nerbäddad i sängen, gissa om jag blev paff. Han blev minst lika förvånad när han insåg att jag inte hade lagt mig för natten utan låg fullt påklädd i mysbyxor, linne och luvtröja. Vi sov alla lite längre än vanligt idag så rutinerna blev inte riktigt som de brukar och vi blev klara bra mycket senare än vanligt. Efter frukosten gick vi alla ut på en liten runda vid eljusspåret och när vi kommit in pausade jag en liten stund för att sedan gå ut igen och möta upp Å med hunden och båda sönerna. Efter en stund träffade vi även på E och C och så gick vi alla fyra en liten runda tillsammans.

I morgon ska jag ha mammafika här hemma, blev bestämt lite i sista minuten eftersom det egentligen var Gs tur så jag var nere i byn en snabbis och handlade. Hade inte hunnit att handla imorgon eftersom det först är mamma/babygympa på morgonen och sambon åker ju snart iväg för att jobba. Men jag fick i alla fall handlat lite så det blir säkert bra. Nä, nu ska sambon åka så jag får väl slita mig. Har förresten köpt en ny glassort idag (de tär ju glassdag idag = Desperate Housewives), det blev Punchchoklad och jag har redan provsmakat den och den är riiiiktigt god. Men å andra sidan är all glass som jag ätit från otto & glassfabriken genialiskt god, dyr men god :)

Ottos glass

Bild från Ottos glassfabrik :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0