Hundbajs

I morse efter att jag och dottern ätit frukost ihop gick vi ut på en promenad. Behövde handla mat till middagen ikväll men eftersom solen strålade även idag gick jag en omväg både på dit- och hemvägen. När vi nästan var hemma upptäckte jag att ett stort löv satt sig på ett av hjulen på barnvagnen men när jag stannade för att ta bort lövet insåg jag att det inte alls var något stort höstlöv utan en stor hjundskit som mosats ut på däcket. Under hela promenaden gick jag inte på några konstiga ställen utan höll mig till trottoarer och gångstigar. Blev så otroligt arg, om man nu gillar djur och skaffar sig en hund får man ju ta sitt ansvar och plocka upp hundskit också. Ska jag slänga dotterns bajsblöjor på gatan om jag är ute och behöver byta blöja? MAN PLOCKAR UPP EFTER SIN HUND!!!!! Hur svårt kan det vara att förstå?! Jag tog en pinne och tog bort det värsta och när vi kom hem spolade jag av resten med trädgårdsslangen vilket inte tog särskilt lång tid men ändå. Det är äckligt som bara den och dessutom luktar det. Tur i oturen att hundskiten var så stor så att jag upptäckte den, man vill ju inte direkt ha med sig hundbajs in i huset. Vet att jag kanske låter som en gammal tråkig tant som bara gnäller men det är så jädra idiotiskt att inte plocka upp efter sin hund om den bajsar på trottoarer och liknande. Inne i skogen, fine men när man går på asfalterade vägar?! Hur svårt är det? Hundbajspåsar är inte SÅ dyra och de tar ingen plats i jackfickan/runt kopplet.. Hatar verkligen människor som inte plockar upp efter sina hundar. Jag vet att det är ett starkt ord men ja, hatar är rätta ordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0