Gårdagen/natten/morgonen

Av någon anledning började jag igår fundera var min plånbok höll hus. När vi åkte hem från mina föräldrar i söndags hade jag lagt den i bilen mellan framsätena. Då vi stannade för att byta blöja på dotten bad jag sambon köpa något gott på macken och sa att han kunde ta kontanter från min plånbok, det var sista gången någon av oss såg den.. Så jag började leta runt men kunde inte hitta den, inte sambon heller vilket gjorde att mitt humör sjönk ganska snabbt och jag blev irriterad. 
Strax efter kl 9 dök E upp och hade med sig.....*trumvirvel* snickerskakor, hon är en verkligen en underbar guldklimp och med tanke på att det var en hel vecka sedan vi sist sågs (vilket nog aldrig har inträffat tidigare) vände mitt humör till det bättre ganska snabbt igen.
Vi satt och snackade och drack te medan sambon bakade scones och efter att vi ätit matade vi de små och sedan gick vi ut på en promenad. Jag lyckades hämta ut böckerna jag beställt från Bokus trots att jag inte hade någon legitimation och trots att det var den "sura tanten" som stod i kassan på ICA. Så nu har jag helt ändrat uppfattning om henne, hon drog faktiskt lite på smilbanden när jag skämtade lite med henne, inte illa!
Väl hemma igen återupptog jag letandet efter plånboken och hittade den...!!!! I luvan på min jacka, vilket jä*la ställe att lägga sig på.

Nu i natt har dottern inte alls varit som hon brukar. Hon vaknade strax efter ett och somnade inte förrän jag bar över henne till våran säng. Någon gång närmare fyra var det dags igen men då somnade hon inte om förrän halv sex på morgonen och vaknade sedan och var klarvaken en stund innan 8. Eftersom jag var pisstrött tänkte jag skita i mamma/babygympan men så tänkte jag att då jag ändå var uppe kunde jag lika gärna masa mig iväg och träna. Har blivit lite för lite av den varan och för mycket av the goodie stuff och för er som undrar så kan jag väl erkänna att jag inte har gått ner ett endaste kg, bara ett halvt... I 20 minuter sov dottern efter gympan och min förhoppning är att hon ska somna snart så att jag också kan lägga mig och slumra till en stund..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0