Skyttetävling

Igår åkte hela familjen iväg till ett litet ställe som heter Hardeberga och ligger mellan Södra Sandby och Lund eftersom sambon skulle vara med i en skyttetävling. Precis som förra gången var vädret kanske inte det bästa men det regnade i alla fall inte :) Vi åkte hemifrån redan vid 11 trots att sambon inte skulle skjuta förrän vid 13.30-tiden. Detta eftersom sambon inte äger någon pistol och var tvungen att kvittera ut en av en man som även han skulle tävla. Som tur var fanns det ett reltativt stort klubbhus eller vad man ska kalla det för, där vi satte oss och åt korv med bröd och pratade med sambons skyttekompisar. När det väl var dags för sambons patrull att bege sig iväg lade jag dottern i vagnen och precis som sist hann vi inte ens fram till den första stationen innan hon hade somnat (givetvis med hörselkåpor). När vi hade kommit till den femte stationen vaknade dottern och började gråta. Eftersom klockan började närma sig matdags beslöt jag mig för att gå tillbaka till bilen istället för att försöka få henne nöjd under de tre sista stationerna. När det hade gått närmare en timme kom sambon och hans patrull tillbaka och vi körde hem.

Sambon

Idag var tanken att jag och E skulle gå ut på en liten promenad men när jag skulle upp och byta om började det att regna plus att det är ganska kallt idag så vi bestämde oss för att avvakta och se vad som händer med vädret. Det är alldeles grått ute så förmodligen blir det nog en inner-sittar-dag. Dottern har precis somnat så jag tänkte kolla om jag kunde hitta något på tradera, är sugen på att köpa någonting till mig själv för en gång skull.
Funderar fortfarande på om jag ska åka upp till mina föräldrar på onsdag, att det kan vara så svårt att bestämma sig. Just nu känns det ungefär 80% säkert att jag åker upp men å andra sidan har jag gett mig själv fram tills imorgon att bestämma mig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0