dagarna som gått..

Äntligen är hela familjen samlad igen :)
Sambon åkte tåg upp till Göteborg efter jobbet idag så nu är vi alla tre tillsammans igen, som jag har saknat honom! Vi är sällan ifrån varandra så när vi väl är det känns det väldigt annorlunda trots att jag har varit hos mina föräldrar och haft dottern med mig. Värst var det väl egentligen i bilen på vägen upp eftersom dottern sov mestadels och jag inte hade någon att prata med.

I torsdags vid lunchtid åkte jag in till Gbg och hem till H dit även C befann sig. H hade gjort en jättegod paj, sallad och dressing som vi slukade med hull och hår. Till efterrätt bjöds det på tårta, även den en riktig hit! H & C hade tillsammans köpt ett jättesött gosedjur till dottern, en Åsna som snabbt döptes av H till Herman :) Jag fick också presenter minsann, ett jättefint halsband med matchande armband som jag blev helt förälskad i, är tokig i dansk smyckesdesign. Så om ni läser detta: Ett stort TACK!! Ni träffade mitt i prick ;)

armbandet och halsbandet jag fick av H & C

Senare på eftermiddagen dök E upp och henne har jag inte träffat sedan december förra året så det var kul att få träffa även henne trots att det bara blev i knappt en timme.

I går var jag mamma, min syster och dottern (såklart) på stan och shoppade lite. Mamma köpte en overall, vantar och strumpor till sitt barnbarn och själv köpte jag en body och strumpor till henne. Jag hittade faktiskt två par jeans till mig själv så nu slipper jag använda mammabyxorna något mer. Har egentligen varit ute efter nya byxor länge men oftast när jag ska prova byxor blir jag på dåligt humör eftersom det alltid slutar med att jag känner mig fet och så struntar jag i att köpa några, men alltså inte denna gången. När vi shoppat färdigt gick vi till stans nyöppnade café/resturang/nattklubb och OJ vad gott det var. Jag beställde en chai latte (obligatoriskt när jag fikar) och en kladdkaka med hasselnötter och kolarippel.. Gissa om det satt där det skulle?!
Blir nog ett besök där i morgon innan vi ska åka hem :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0