Äcklad

Jag blir så otroligt arg och äcklad över de hemska nyheterna om hur man uppföder grisar runt om i landet. Såg nyss på 19-nyheterna på kanal 4 där de visade fruktansvärda bilder på grisar som avlidit men ändå ligger kvar i boxarna och andra grisar som äter på kadavren. Över 20 gårdar i Skåne är nu anmälda för vanvård av sina grisar. Nu framöver känner jag mig osäker på om jag kommer att köpa griskött eftersom man uppenbarligen inte kan lita på djurhållningen. Vad som också känns fruktansvärt skrämmande är att Lars Hultström, styrelseledamot i Svenska djurhälsovården är en av dem som anmälts då några av hans grisar ätit av en död gris som legat kvar i boxen. Klarade knappt av att se på nyheterna då de visade bilderna som djurrättsgruppen (som avslöjat förhållandena ute på gårdarna) filmat. 

När sånt här kommer fram så funderar jag allvarligt talat på att bli vegetarian.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0