Sen middag i uterummet

Ikväll hade jag och sambon idétorka när det gällde vad vi skulle äta till middag.
Vi hade/har inte något roligt i kylen och jag var inte alls upplagd för att ställa mig i
köket och börja laga mat. Särskilt inte eftersom klockans visare började visa kvällstid
och jag sällan är upplagd för matlagning efter klockan 20. Så när sambon föreslog
pizza föreföll det som en ypperlig idé, snabbt, gott och enkelt.
I vanlig ordning (de få gånger jag äter pizza) så tittade jag igenom menyn för att
beställa något nytt, men nej. Återigen blev det den gamla vanliga hederliga favoriten;
Hawaii med lök. Vill gärna beställa något annorlunda som jag aldrig ätit förr men
är väl rädd för att bli besviken. Jag vet ju att en Hawaii med lök sällan kan bli fel och det
blev det inte ikväll heller. Är egentligen inte särskilt tokig i pizza, föredrar hamburgare vad
gäller snabbmat men ikväll smakade det riktigt gott. Nästa gång det är dags för pizza 
ska jag verkligen göra slag i saken och beställa någon annan pizza än Hawaii med lök.

Hawaii med lök


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0